Face Tracking

Bezinwazyjny pomiar reakcji emocjonalnych oparty o analizę ekspresji mimicznych. Metoda dostarcza informacji o poziomie zaangażowania emocjonalnego oraz o poziomie sześciu podstawowych emocji (złości, radości, smutku, zaskoczenia, strachu i obrzydzenia) podczas kontaktu z badanymi materiałami.

W praktyce pomiar dostarcza informacji w których momentach konsument jest znudzony lub zirytowany, a w jakich pozytywnie angażuje się w Twój przekaz.

Dysponujemy wartością benchmarku dla zaangażowania emocjonalnego. Baza benchmarków uaktualniana jest na bieżąco. Obecnie zawiera ponad 8 000 reklam i ponad 400 animatików.

Złość
23%
Radość
12%
Zaskoczenie
42%
Smutek
0%
Wstręt
0%
Strach
9%

Eye Tracking

Automatyczny pomiar rozkładu uwagi wzrokowej. Dostarcza informacji o tym jakie elementy przyciągają wzrok konsumenta. Co jest zauważane, a które elementy są niewidoczne.

Eye Tracking dostarcza informacji o tym jakie elementy przyciągają wzrok konsumenta. Co jest zauważane, a które elementy są niewidoczne. Eye Tracking pozwala zobiektywizować ocenę rozmieszczenia elementów graficznych, treści informacyjnych oraz elementów w przestrzeni (np.: w placówce handlowej).

Posiadamy sprzęt eyetrackingowy firmy SMI. Dysponujemy zarówno sprzętem stacjonarnym, który można podpiąć do dowolnego monitora czy rzutnika, jak i mobilnym w formie okularów.

Postawy jawne i utajone

Postawy jawne i utajone stoją u źródła naszych decyzji konsumenckich, dlatego metodą najbardziej efektywną jest stosowanie komplementarnych pomiarów, które dają wiedzę zarówno o świadomych jak i nieświadomych motywach działania.

Planimetria to nasze autorskie narzędzie, które daje możliwość dotarcia do ocen świadomych, ale nie poddanych nadmiernej racjonalizacji. Dzięki wykorzystaniu połączenia skali ciągłej z pomiarem czasów odpowiedzi docieramy do spontanicznych, instynktownych ocen będących wynikiem prawdziwych postaw konsumenckich.

Z kolei pomiar czasów reakcji daje możliwość zbadania postaw utajonych, z których konsumenci często nie zdają sobie sprawy i których nie są w stanie zwerbalizować, a które jednocześnie bardzo silnie wpływają na oceny zarówno samych marek jak i komunikacji.  Dysponujemy bazą benchmarków oceny reklam i animatików.

Postawy jawne

80%Marka godna polecenia
90%Marka dla mnie

Postawy utajone

75%Marka godna polecenia
82%Marka dla mnie

Storytelling i semiotyka

Analiza ekspercka treści badanego materiału pod kątem bohatera, ukazania konfliktu w opowieści, roli produktu, celów jakie ma osiągnąć bohater i jego ewentualnej przemiany. Jest to metoda pozwalającą wytłumaczyć powody takich, a nie innych ocen i reakcji respondentów. Analiza storytellingowa dostarcza bardzo przydatnych wskazówek pozwalających wyznaczać kierunek, w którym powinny podążać zmiany w materiale marketingowym.

Deklaracje respondentów

Bez tej części badania nie jest możliwe pełne zrozumienie motywów jakimi kierują się respondenci w swoich ocenach. To, co mówią respondenci jest najlepszym sposobem weryfikacji zrozumienia komunikatu. Często zestawiając wypowiedzi z pomiarami reakcji emocjonalnej możemy określić obszary, w których pojawiają się potencjalne problemy lub szanse, które warto wykorzystać.

Obserwacja behawioralna

Obserwacja zachowania daje możliwość przyjrzenia się w jaki sposób konsument wchodzi w interakcje z Twoim produktem niezależnie czy jest to strona internetowa, aplikacja mobilna czy produkt użytku domowego. Wskaźniki niewerbalne są również analizowane podczas rozmowy, co daje dodatkową wiedzę o postawach i emocjach badanych.